lunes, 15 de marzo de 2010

1. Substitueix les expressions en cursiva per altres d’equivalents, però més clares i concises.


a) Han anunciat que hi haurà eleccions en un breu període de temps.

b) El gerent i l’apoderat han defensat punts de vista diferents.

c) El cap de l’oposició s’ha mostrat contrari a l’augment dels impostos.

d) Vinc d’una família d’escassos recursos econòmics i no me n’avergonyeixo.

e) La tia Pura ens visita d’una manera freqüent.



2. Corregeix els errors de les frases següents.

a) Vés a dir-los que el dinar és a taula.

b) No facis res, espera els esdeveniments.

c) Es va pujar de peus a la cadira.

d) Se li van espatllar els frens del cotxe i es va estavellar contra una paret.

e) No és lògic que t’enfadis tant per tan poca cosa.



3. Escriu un breu article d’opinió (10 ratlles) per a la revista del teu centre en què exposis els avantatges i desavantatges d’anar al centre amb bicicleta. Redacta’l en quatre paràgrafs seguint l’esquema següent i utilitzant els connectors més convenients:

a) Introducció: plantejament general.

b) Avantatges: arguments, exemples.

c) Desavantatges: arguments, exemples.

d) Conclusió: valoració global i opinió personal.



4. Tria un dels dos verbs que et donem i omple els buits de les oracions següents amb la forma més adequada:

a) Des de fa un any ......... (estar) amb els avis. Visc a casa seva.

b) Per Sant Joan li va explotar un petard a l’orella i ara no ......... (sentir) gens. Ha quedat ben sord.

c) Quan baixis de l’autobús, vigila que no ......... (caure).

d) I la Laura? No ho sé, però a l’hora de matemàtiques no ......... (ser / estar) a classe.

e) Vull que ......... (haver / haver-hi) pau entre vosaltres.

f) La Marta i jo som amigues de tota la vida: sempre ......... (portar-se bé / avenir-se) molt.

g) Has vist les meves espardenyes? -Sí, em penso que ......... (ser / estar) al sabater.

h) Està mal fet ......... (riure / riure’s) de la gent quan cau pel carrer.

i) L’han hagut d’operar de cataractes perquè ja no ......... (veure / veure-hi) de cap ull.



5. Substitueix els complements directes de les oracions següents per les formes dels pronoms febles que corresponguin:a) Hem tret força vi de la bóta.

b) La meva germana Eulàlia m’explicava contes abans d’anar a dormir.

c) Diuen que la Marta surt amb el presumit del Gerard.

d) En Marc ha trobat una mosca al seu plat.

e) La mare ha comprat aquell MP-3 a en Pere.

f) Demana-li si vol venir a patinar amb nosaltres.



6. Omple, si cal, els buits amb la preposició a, amb, de, en o per, segons que convingui:

a) Ja no es fa ...... el seu amic de sempre.

b) Confi o ...... que tu hi seràs!

c) Encara no s’ha acostumat ...... el nou horari.

d) Tinc dret ...... que m’informin adequadament.

e) No em penedeixo ......haver-ho fet.

f) Digues-li que pensi ...... comprar les entrades per al teatre.

g) Afanya’t ...... acabar la feina.

h) L’amenaçava ...... prendre cruels represàlies.

i) Encara no he renunciat ...... que puguis sortir en llibertat.

j) Ens arrisquem ...... que ens clavin un moc.

k) No s’adonava ...... el mal tràngol que estava passant el seu amic.

No hay comentarios:

Publicar un comentario